الرئيسية / منوعات / ثقافة و فن / فنّان يُهاجم رضوى الشربيني: تهدم المجتمع

فنّان يُهاجم رضوى الشربيني: تهدم المجتمع


خرج الفنّان محمد التاجي، عن صمته لينتقد برامج المرأة التي تبث على أغلب القنوات المصرية، وخصّ في حديثه الإعلامية رضوى الشربيني مقدمة برنامج “هي وبس” عبر فضائية “سي بي سي سفرة”، لافتاً أنّ هدفها هدمثوابت المجتمع بين الرجال والنساء، بحسب قوله.

 

وعبر حسابه الشخصي على “فايسبوك”، نشر التاجي مقطع فيديو أكد فيه أن رضوى الشربيني تهدد دعائم الأسرة، موجهاًحديثه لها قائلاً: “طب انتي ست فشلتي في جوازك وأنتي أكيد السبب لأنك لو مراتي أنا كنت طلقتك من تاني يوم.. أنا لا اتحمل واحدة ست تتكلم معايا بالشكل ده”.

وأضاف: “ليه سايبين رضوى دي تبرطع وتقول اطلقي واعملي وسوي .. انا مبشوفش برنامجها الحمد لله.. لكن أنا كل اللي بيوصلني عن البرامج دي منها، ودلوقت الستات اتقوت وفعلا كل واحدة طالعه تعمل كوميكس على الراجل وتقل من قيمته.. انتوا عايزين مجتمع يقام على ايه بالظبط؟! إن الراجل يبقا دلدول في إيد الست!! احنا مش هنبقى كده وتحملوا بقى نسب الطلاق العالية اللي بتحصل”.

واستكمل: “مفيش راجل يتحمل على نفسه إن واحدة ست تهزأ فيه.. والله العظيم عيب أنتم بتهدوا كيان المجتمع المصري بالشكل ده.. كل محطة تليفزيون عاملة برنامج للستات عشان يطلعوا يتريقوا على الرجالة وتقول إحنا مظاليم.. انتوا فين المظاليم؟!.. انا لو بنتي لقيتها محترمتش جوزها اقسم بربي لاقوم عليها أنا مش هخليه هو اللي يقوم عليها يعدلها.. لأن هو كمان بيحترمها.. الراجل بيحترم مراته”.

 

شاهد أيضاً

إليسا: “بعد في واتساب ما انزادت عليه ضريبة”

علّقت النجمة إليسا على مسألة فرض ضريبة على “واتساب” فقالت عبر “تويتر”: “بعد في واتساب …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *